Sidlista

torsdag 10 maj 2012

Tingeling


Nu har vi nyligen varit och firat denna lilla tös födelsedag. Jag hade ett så fint foto från förra födelsedagen som jag först ville scrappa innan de nya fotona. Den sepiatonade bilden och lilla tjejen fick mig att tänka på Graphic 45:s serie Little Darlings, den skulle nog passa fint... och det gjorde den!


Först stansade jag ut kanterna på det blårandiga pappret med Marthas stans Cherish. Sen fick det bli ett hopplock av olika papper från serien, och mycket utklippta mönster vilket för mig är en del av det roliga med Graphic 45:s papper :) 

Det vita bakgrundspappret är infärgat här och där med Distress Ink Pad i färgen Tattered Rose, en perfekt matchning i nyans till det rosa i pappren.


Även Petaloos fjäril från Pistachio-kollektionen passade perfekt i nyans. Fjärilarna är i dubbla lager med vackr pärlor och glitter som accent. Jag bytte faktiskt ut de små små guldiga pärlorna på överdelen av fjärilen mot två större vita pärlor, vilket gav ett maffigare intryck. Man får göra om :) 

Nedanför använde jag också några Forget me Nots-blommor från samma tillverkare (syns på helbilden av layouten).


Då Tingeling kanske inte helt oväntat är en storfavorit hos denna tjej, så fick det vara lite av temat för layouten. Här en älva i detaljerat utskuren chipboard, sprayad med en gyllene brungul Glimmer Mist.


Ovanför fotot sitter en crystal drop tillsammans med ett av de utklippta motiven, som jag dekorerat med glitterlim i den matchande Tattered Rose-färgen och fäst på 3D-kuddar här och där. Diverse bokstäver från gömmorna fick utgöra titeln.


0 kommentarer: