Sidlista

lördag 9 juni 2012

I was born to do this

Här kommer en sida från min Art journaling bok från Prima. Här ville jag testa olika tekniker då jag påbörjat en online kurs: She Art med Christy Tomlinson. Jag har nyligen gått en kurs med Nathalie Kalbach då hon var i Stockholm så jag har mycket idéer i huvudet just nu.


Som jag skrivit förut så har jag bestämt mig att tuta på och köra och inte fega! Det kan inte bli mer än fel och då finns ju gesso att täcka med... :-)

Denna text är från Graphic45-Kraft Reflections, ett klippark med många bra texter. Även kvinnan är från samma serie, Feminine Heart.


Jag började grunda pappret med rosa och gesso och sedan gick jag lös med Dylusions stenciler, bokstäver -Letter Jumble samt siffror- Number Jumble. Jag har använt en del Modeling Paste på stenciler. Den är tjockare än gesso och det blir en snygg upphöjd effekt. Då det torkat mistade jag med Dylusions färgstarka sprayer samt turkos Chalkboard.


Superläckra stämplar från Dylusions, Around the edge har jag tryckt lite här och där.


Tillslut klistrade jag fast kvinnan och texten. Lite här och där duttade jag med akrylfärg.


0 kommentarer: