Sidlista

fredag 24 augusti 2012

Min första art journal-sida

För ett tag sedan var Emma modig nog att visa upp sin första (som förövrigt var helt fantastiskt snygg) art-journalsida. Nu kliver jag ut på den tunna isen, för här kommer min allra första sida i min allra första art journal. Jag har tagit en gammal bok som låg och skräpade här hemma - en gammal antologi - och grundat några uppslag med akrylfärg, men mycket mer har det inte blivit av det. Förrän nu.


Jag har använt bokstäver, chipboard, papper och blomma från Primas Almanac-serie, samt en gammal mask från Tim Holtz som jag hade i mina gömmor. Över masken har jag sprayat med Glimmer Mist Cherub Pink, och sedan har jag doodlat lite med en svart penna. 

Fjärilarna är utstansade ur ett mönstrat papper med Martha Stewarts Glassene Butterfly Punch, och vimplarna är utklippta ur samma papper. Blomman, som var i tre lager, plockade jag isär och piffade till med cirklar utstansade ut ett annat mönsterpapper. Så på med ytterligare akrylfärg och så blev det såhär till slut. Och jag tror att det blir fler sidor så småningom, för det här var kul!



2 kommentarer:

Unknown sa...

Grattis på din första sida! Det är bäst med art journal att "just let go". Synggt sidor med mycket fina grejer på.

Stephi sa...

vilka härliga dova färger. Snyggt!