Sidlista

söndag 12 augusti 2012

Tittskåp av en bok

Jag älskar att göra tittskåp och jag tycker om pappersdockor så mycket, så denna gång visar jag en gammal bok som jag gjort om. Jag skar sönder framsidan på boken så det blev ett lagom stort hål. Istället för att skära runt alla bladen i boken, för att få ett djup valde jag denna gång att riva ur alla sidor i boken och istället göra låtsasblad med naturfärgad cardstock.


Alla papper jag använt är från Basic Grey, Clippings. På bokens ytterkanter har jag använt mig utav Gazette. Alla kanter har rivits och är infärgade med Distress Ink Vintage Photo. Inuti boken valde jag ett papper i gammal look i form av ett gammalt brev, Typewriter.


Så vackert mycket kan bli utav blommor. Till vänster Tim Holtz vita plastblomma, cherry blossoms, Primas turkosa Charlotte Tiffany, Primas Kennedy Vintage.Två stycken blommor till och det är den vita, som är perfekt att mista samt Primas Bottle Green, den med knappar.


Den läckra högen av kontorsmaterial är också från Basic Greys Clippings, Mini Envelopes.


Spets och natursnöre är jag galen i, så snyggt vad man än gör. Spetsen är från Prima. Likaså den söta blomman och fjärilen i resistant canvas. Det vita ni ser på höger sida är en die från Tim Holtz Alterations. Den har jag lagt i två lager och använt mig av 3d kuddar.


Metallknappen som sitter på fågelburen är väldigt vacker, den är från Tim Holtz. Bakom staketet (här finns ett liknande fint) syns en bit av en Prima swirl.


Här syns hemmabygget med låtsassidor inuti boken. Till det har jag använt detta papper. Gesso är grunden, i svart denna gång för att kunna täcka ordentligt.


0 kommentarer: