Sidlista

måndag 15 oktober 2012

Fall

Jag var med dottern på dans härom dagen, och dansstudion ligger högt uppe över vackra Ronneby med helt fantastisk utsikt över staden, ån och kraftstationen, som hon är oändligt fascinerad av. Hon hoppar ut ur bilen varje gång, och springer fram för att se om de släpper på något vatten i fallet eller inte. Jag kunde ju inte bara motstå att ta en höstigt fin bild av henne med detta som utsikt.

Jag har använt gesso över bakgrunden, som jag smetat ut i ett ganska tjockt lager. Sedan har jag "stämplat" i den med ett litet åttakantigt dricksglas, som jag fortsatt att stämpla med ut över hela pappret. Det ger riktigt häftig struktur, kan jag lova. Därefter har jag sprayat med blå mist över hela bakgrunden.

 Jag har byggt upp ganska mycket med lager-på-lager här, med underbara papper från Maja Designs Walking in the Forest., där jag har använt både mönstrade papper, klipparket och de mönstrade bårderna som sitter längst ner på pappren också. Här och var har jag stuckit in ljuvliga höstiga Prima Splendor-löv också mellan lagren.

Övrigt material jag har använt är en Ruffled Rose från Petaloo, och Paper String Stripe från Tim Holtz.




0 kommentarer: