Sidlista

söndag 7 oktober 2012

Färglägg med Patina

 Idag visar jag hur man ändrar färg på sina charms på ett kick.

Jag har massor av charms och vissa av dem används sällan då de är fel färg. Jag har testat akrylfärg,  som ej passade mig. Jag har även använt Alco Incs men Patina från Ranger tycker jag om bäst. Varför..Jo jag tycker de är "krämigare" i konsistensen och det är lättare att  få bort färgen från fingrarna. (Även om lite sitter kvar, men man kan ju ha handskar)


Det man behöver för att färga in metall föremål är önskad färg på Patina samt ett verktyg som heter Ink Blending Tool. Till det behöver man små filtdukar som man köpa i ett pack eller göra själv.

 Här är 4 stycken charms som ska få sig en make over. Alla dessa  på bilden finns i shoppen.
Fjärilen har jag vänt på för jag glömde att fota den i silver.

 Jag tog även lite egna charms.

 Alla färgades in med detta verktyg. Jag tryckte ut lite färg i mitten på filten och tryckte sedan på alla charms.Tänk på att ha ett bra underlag. Själv tog jag ett gammalt reklamblad som jag vek dubbelt.


Alla mina charms valde jag Ranger Patina Aged bronze till. Vissa fick lite Patina moss på sig, för jag ville se hur det blev då man blandade lite.


Hoppas du får en fin Söndag,




0 kommentarer: