Sidlista

lördag 27 oktober 2012

Kladd blev en tavla

 Jag hade två cardstock kvar i mitt dt paket och ville göra något av det. Med sprayer, gesso och pappersremsor blev det en färgstark tavla.


 Jag rev några remsor av ett naturfärgat papper och klistrade dem på ett vitt. Sedan skrapade jag rosa gesso lite slarvigt över hela pappret. Efter jag fönat fortsatte jag med Dylusions sprayer, Claudine Hellmuth svarta gesso samt Tattered Angels mister, för skimret. Jag duttade med hushållspapper där pölarna av spray blev för stora. Vart jag ej nöjd så sprayade jag på mer. Efter ett tag så såg jag att det såg ut som en kvinna i högra hörnan. Kul! Jag klippte bort remsor från det vita cardstocken som nu var härligt färgad i olika nyanser av svart och rosa. Sedan satte jag ihop allt så det för mig blev en snygg tavla.

 För att markera kvinnan ritade jag runt hennes konturer med en svart PITT artist penna.






3 kommentarer:

Ziro sa...

Helt otroligt snyggt! WOW! Jag gillar de svarta "ränderna".

Stephi sa...

tack ziro, remsorna gjorde den effekten.

Anette sa...

Snyggt! Och vilka härliga färger.