Sidlista

tisdag 2 oktober 2012

Kort med embossade motiv och ton-i-ton

Jag gjorde en egen vimpel som blickfång till ett kort. Till den använde jag stämpelsetet från MME med flera fina blommor och texter.


Ett tjockt vitt slätt papper är snyggast att använda som bakgrund, har du inte det hemma går det bra med baksidan av vanligt cardstock! Jag har stämplat två olika blommor med blått ton-i-ton med distress ink pads Tumbled Glass och Broken China. Det läckra pappret med fiskbensmönster heter Kraft Wood från Echo Park. En fin blomma som enda dekoration i övrigt.


Nästa kort går också i blå toner, men här har jag gjort min bakgrund genom att stämpla med distress ink Old Paper på Kraft cardstock. Sen stämplade och embossade jag en annan blomma med vitt embossingpulver över, och till detta fina canvasfjärilar mistade i turkos.


Bokstäverna är från det här bokstavsarket. Fjärilarna är fastsatta med klisterduttar längs "ryggraden", så att de nästan lyfter och flyger iväg!





0 kommentarer: