Sidlista

lördag 22 december 2012

Lucka 22 - En present till mig själv!


Det är okej med julklappar till sig själv! Ibland kan det bara vara en impuls, ibland något man länge suktat efter - eller som i just det här fallet, något jag tror att jag behöver! Jag altrade en anteckningsbok med de vackra mönsterpappren från My Mind's Eye All Is Bright - Paper & Accessories Kit .

Mitt liv är lite upp och ned för tillfället, med mycket tankar och känslor, både bra och dåliga. Men framför allt handlar det om en hel massa val jag står inför, stora som små och jag behöver skapa ordning i röran. Den här boken ska fyllas med allt från tankar och känslor till planer och checklistor. Och allt handlar om MIG. Här och nu. Alltså blev det en "The me Book". Ego så det skriker om det. Men välbehövligt. Och viktigt.

Nyckeln får symbolisera att den är "låst" - endast för mina ögon. Om jag inte väljer att visa för någon. Klockan står för tiden. Här och nu. Det är livet som passerar, vi kan inte leva sen utan måste ta tag i varenda ögonblick som givits åt oss, annars är det borta och kommer aldrig tillbaka..



Canvasdekorationer infärgade med Dylusions Spray Ink och bling lyfter tillsammans med blommorna helheten.Och givetvis har jag färgat in kanterna som vanligt med Fluid Chalk & Chalk Fluid Edger.


Det är ett väldigt enkelt projekt, men behöver en bok att altra, några papper, både mönstrade och enfärgade och dekorationer samt band att knyta ihop boken med.




Sådärja! Då hugger jag pennan och går och gömmer mig på väl valt ställe med min bok...


2 kommentarer:

Jasmine sa...

Jag gillar tanken bakom, din motivation att faktiskt skapa en bok om just dig och - självklart - designen. Du är duktig!
Jag hoppas att du får ordning på tankarna.
God jul!
Kram

Linda LW sa...

Tack så jättemycket! :)
(boken har redan hjälpt mig på vägen så jag är jättenöjd!)