Sidlista

söndag 9 december 2012

Lucka 9 - Julens tändsticksask med Magnolia

Vi är redan framme vid lucka nio. Andra advent firas idag och om ett par veckor så är julen här. Tiden går fort!  

Jag har en liten låda med askar och annat som passar att altra, och i denna låda fanns denna tändsticksask. Tändsticksaskar är mycket uppskattade små julgåvor, kanske till den som håller i julfirandet. Har man inte tillgång till en sådan här modell av tändsticksask, så fungerar det lika bra att dekorera en "vanlig" ask, stor som liten! 
Jag valde att göra båda sidor av asken likadana, men spegelvända. Basen är ett juligt mönsterpapper från Magnolia. Sedan stansade jag ut två granar, med hjälp av en die från Magnolia.
Motivet är en ministämpel från Magnolia, perfekt storlek för de lite mindre projekten! Jag har färglagt med Distress Ink refiller. Som julröd använder jag alltid Aged Mahogany. Texten har jag visat tidigare, och den är en riktig favorit från Maja Design. :) Ännu en favorit är den helt underbara dien Poinsettia från Magnolia. Älskar den!! Här har jag knölat till bladen lite, för att få mer liv i den. 
Översta bladen stämplade jag med en snöstjärnestämpel (funkar med vilken mönsterstämpel som helst) och strödde på rött embossingpulver. Små fina pyntbär från Magnolia och en liten rhinestone i mitten. 

Tack för titten! :)

Kram,


1 kommentarer:

Jasmine sa...

Tack för tips och inspiration!
Kram