Sidlista

lördag 8 december 2012

Lucka 8 - Små julpåsar med Maja Design

Letar du efter en smidig, enkel och fin förpackning till gå bort-gåvor, julgodis eller annat skoj? Då tipsar jag idag om att dekorera dina egna små påsar! Med bruna papperspåsar (eller vita) kan du variera utseendet i oändlighet. 

Här kommer tre exempel med Maja Designs papper och klippark Julen Är Här:



Denna gick mycket snabbt att göra. Först embossade jag med Tim Holtz julstämpelset och guldigt pulver. Därefter dekorerades påsen med utstansad swirl (Magnolia Twisted Swirl) i Maja-papper och kvistar (Magnolia Sprawling Ferns) samt delar från klipparket. Påsen förslöts helt enkelt med häftapparat :)



Här kommer istället ett exempel där påsens framsida är klädd med mönstrat papper:


Kanterna är infärgade med vit StazOn. Trägranarna är sååå söta, och jag har använt dem både med vit färg och eau naturelle. Etiketten från klipparket är dekorerad med julig metallblomma, som jag ändrat färg på med Vintaj Patina Antique Copper

Till sist tryckte jag ut två hål med en håltång genom det nedvikta "locket" på påsen, och drog vitt papperssnöre genom. Knyt en rosett och det är klart!



Den sista påsen är stämplad med Maja Designs bårdstämpel samt återigen Tim Holtz set. Även här har jag använt liknande material att dekorera med som tidigare, med metallblommor, utstansade kvistar och klipparksdelar. 

Jag gjorde även hål genom denna påse, men valde att knyta snöret på baksidan.



Du gör dessa på nolltid, och jag lovar att de blir uppskattade tillsammans med något trevligt innehåll - förslagsvis ett gott te, praliner, badsalt eller något annat du vill ge bort.



0 kommentarer: