Sidlista

onsdag 30 januari 2013

Rosa och gult blir man glad av!

Idag blir mitt inlägg bevis på att man aldrig vet hur ett projekt slutar när man skapar i mixed-media! Från början hade jag tänkt att skapa en canvas med blommor och en uppbyggd scen. Men när jag kommit en bit på väg blev jag så förtjust i min bakgrund så jag stannade där.



Jag byggde upp min bakgrund med pappret Love Bouquet från My Mind´s Eye. Nu slutade det med att papperna inte syns så mycket men det satte verkligen min färginspiration!
Så här ser pappret ut. Visst syns det vart jag fann min inspiration!
Jag valde att stryka ut lite akrylfärg och sedan lade jag Gesso över en Stencil. Innan Gesson torkade mistade jag med Dylusions Pure Sunshine. Sist mistade jag med rosa och sprayade med vatten så det blev snygga rinningar. Jag gillar att använda rub-ons på mina mixed-media alster och jag har hört att det troligen kommer dyka upp lite sådant hos Scraplagret. Så håll utkik ;)
Lite svarta texturestämplar och några blingstenar och min canvas är klar!

Många kramar från Ullis/LillBlomman

1 kommentarer:

Stephi sa...

wow..vilken kick för ögat..liksom trollas in i cirklarna. Ja pappret syns ej mycket men man kan se vad inspirationen kom från. :)