Sidlista

måndag 28 januari 2013

Skylt /LO - Pions klippdockor

Idag visar jag en skylt som dagis ska få med Pion Designs kollektion Playtime. Det är härliga färger och temat  är lekfullt!
Dessa små söta flickor och pojkar är så fint designade.

Basen är blå cardstock och det mönstrade pappret heter Tags. Det som blidde över då jag klippt cirklarna  stansade jag ut bårder utav. Jag varvade grön cardstock med det mönstrade pappret. Sedan klippte jag ut bitar från bårderna och klistrade fast bak till. Till denna skylt har jag förbrukat massor av distans kuddar. Det gör så mycket effekt att dockorna och deras kläder kommer ut en bit.
Saxen har gått varm då jag klippte ut klippdockorna. Ett papper heter Girls och ett Boys. Deras kläder finns på ett ark som heter Clothes. Alla distressades med Vintage Photo runt om, då det blir snyggare än vit kant, tycker jag. Trädet gjorde jag av wellpapp samt två Doilys som jag sprayade med Dylusions Cut Grass och Fresh Lime. Då det torkat fäste jag den ena Doilyn lite över den andra med distanskuddar. Äpplena i trä är mistade och blev så söta i trädet. Det blå bandet från Webster´s Pages och spetsen  också från WP blev fina ihop. Vimparna gör det extra glatt, finns mycket fint att klippa ut från det pappret, bla. stenväggen. Blommorna i storpack är så underbara. Jag gillar att de ser så verkliga ut.

En närbild på sötnosarna!
 Vi ses här i morgon igen, då visar jag ett coolt kill kort. Så kom gärna tillbaks.



2 kommentarer:

Päivi sa...

Helt underbar! Kommer garanterat att bli uppskattad!!!

Ha det bäst

Ulrika aka LillBlomman sa...

Jättesöt och perfekt jobb med all "fussycutting" Kram!