Sidlista

onsdag 13 februari 2013

Basic tekniktips Dylusionsprodukter #2

Idag är jag återigen tillbaka och leker med mina produkter från Dylusions. Precis som förra veckan använder jag sakerna på bilden till det jag ska visa.

Förutom att mista med Dylusion Ink Spray kan man måla och färglägga med dem. Har man många vattenpenslar kan man fylla på en kulör i varje och måla med men jag använder mina penslar från Studio till detta. Det funkar alldeles utmärkt!
Mitt bästa tips när du öppnar en mistflaska är att ställa den i en tom burk. Det är INTE roligt om den välter när du doppar din pensel i den. Så detta är ett enkelt sätt att skydda dig från en rejäl färgkatastrof! När du gjort detta är det bara att doppa din pensel i färgen och börja måla.
Jag stämplade först bladrankor med kitet som heter Around the edge. Jag stämplade också cirklar som blev blommor sedan från samma stämpelkit. Som ni ser så funkar det jättebra att måla med grönt över det jag redan mistat.
Här är min färdiga sida. Både blad och blommor är färglagda med pensel.
För att få dit lite text använde jag här Chit Chat stickers från Tim Holtz. Jag ritar lite slarvigt runt varje ord.
Lite blommor som jag också har doodlat lite på efter att jag färglagt dem.
Förra veckan berättade jag lite om att man inte får det bästa resultatet om man mistar med Dylusions på Gesso. Här har jag gjort just det för att visa hur resultatet blir. Nu tycker ju jag att det blir rätt coolt. Men färgerna blir lite dassigare och de reagerar på Gesson.
Jag har också stämplat olika bårder med svart.
Lite fläckigt men ändå rätt coolt! Nästa vecka kommer jag med ännu en teknik som ni kan testa!

Kramar från Ullis/LillBlomman!

0 kommentarer: