Sidlista

torsdag 7 februari 2013

Presentkortshållare

Ett enkelt sätt att uppvakta någon är ju att ge bort ett presentkort eller varför inte ett biokort, det flesta presentkort idag är ju i kontokortsformat och fast butikerna försöker piffa till dem ser de för det mesta rätt tråkiga tycker jag. Jag har därför gjort en presentkortshållare.


Jag skar till ett cardstock i lagom storlek och tejpade helt enkelt ihop sidorna (man skulle kunna sy också - det skulle nog bli snyggare men min symaskin är för bökig att ta fram), sedan har jag skurit till små vimplar av papper i olika storlek och varvat på ett snöre med knappar och stickersremsor.


Baksidan dekorerade jag med en journalinglapp för att kunna skriva min hälsning!

Till presenkortet gjorde jag ett enkelt kort också, med det underbara blommiga pappret ur serien On trend från Crate paper, journalinglapp, knapp och en trädekoration infärgad med guldstämpel.




1 kommentarer:

Stephi sa...

Men vilken toppenidé, och så himla snyggt gjort.