Sidlista

måndag 4 mars 2013

Två påskkorgar

I förra veckan fick jag hem Martha Stewarts nya roliga stans, nämligen Circle Border punch. Självklart ville jag göra något med den till detta inlägg. Jag valde att göra två påskkorgar med godis inuti.

Den nya kollektionen från Graphic 45, French Country har jag använt på korgarna. Även cardstock  matchande kollektionen såklart :-) Jag stansade ut med min stans Dolies i storlek 6 och 7 till varje korg. Sedan bigade jag på mitten 3 cm. För att kunna forma till en korg klippte jag små jack på sidorna som jag vek in. Den blå korgen var svårare att få ihop än den med rött Alla kanter är distressade med Black Soot. 

Solroskorgen har fina blommor från Magnolia och ut klippta solrosor från samma papper jag haft till korgen.
En rosett av cardstock matchade det övriga.

De små söta korten med solrosor på finns i samma pack. Bakom dessa finns plats för hälsningar.
De stora pärlorna kommer från Bo Bunny.


Till denna korg har jag använt papper från samma kollektion från G45. Blommorna är från Magnolia både pyntebären i guld och de roströda. Cremefärgade Cherry Blossoms har jag satt lite här och där.



Nu får jag önska en mysig vecka för det har jag bestämt jag ska ha i alla fall  :-)





5 kommentarer:

pojjo sa...

men gud så fina :D

Anette sa...

Supersnyggt!

Päivi sa...

Härliga!!!

Ulrika aka LillBlomman sa...

Åh så söta!!! Du är verkligen fenomenal på att göra sådana här projekt vännen!!! Kram!

Jasmine sa...

Så himla vackra - båda två!
Kram