Sidlista

torsdag 11 april 2013

Små kort

Jag har lekt med Primas underbara kollektion Divine, färgtemat är guldigt gul, ljusgrön och rosa toner - självklara vårfärger, eller hur?! Jag ville göra små kort, dessa är 10 x 10 cm, perfekta att dra fram och fästa vid gå-bort-blomman. Jag valde att ha dem helt utan hälsningsfras, så passar de till alla tillfällen!


Mitt första kort gjorde jag genom att klippa ut en vacker bild från pappret med massor av små rutor med bilder och fäste den på en doily (här hittar du doilies i mellanstorlek), ett matchande papper som bakgrund och dekorerat med en enkel knapp.


Lite glitterlim på den utklippta bilden och de fina strasscirklarna instuckna bakom motivet. 


Till mitt andra kort använde jag också en urklippsbild, här dekorerade jag med ett trähjärta och utstansade kvistar bakom motivet.


Jag tejpade fast tissuetape på ett papper och stansade ut en bård, likaså har jag klippt till det fina jutebandet som en banner i bakgrunden.


Till det sista kortet använde jag ett vackert gulrosa papper med hönsnätmönster, klippte ut en söt svala från samma papper, dekorerade det hela med ett charmigt band och en utstansad swirl.


Längst ner har jag stansat en dekorativ kant och ni kanske kan skymta att jag satt guldstickles på svalan, en söt knapp fick också vara med! 




2 kommentarer:

Stephi sa...

vilka kort, sagolika alla 3.

Pysselfröken sa...

Toppensöta små kort!