Sidlista

onsdag 15 maj 2013

Easelcard

Jag fick upp smaken för Easel Cards och här är ännu ett. Dagens kort är också ett lite annorlunda och var lite trixigt att få till och säkert finns ett smartare sätt än mitt. Jag gillar Labels former och ville att mitt kort skulle ha den formen. Jag gjorde en fram och en baksida och vek sedan en tredje på mitten och fäste med lim på den ena och med en Öljett på den andra.

Till mitt kort har jag använt underbara papper från Maja Design som heter Vintage Spring.
Den söta nyckeln passar fint till Magnolia motivet och hela känslan i kortet. Den är av lite större modell och jag gillar den massor!
Mitt motiv är färglagt med Distress Refillers i rosa toner och de vackra blommorna går också i rosa. Jag har använt små Rosor, stora Rosor och de nya fina Shabby Chic Dahlias från Magnolia. Bakom blommorna har jag använt söra mini swirls från Prima i rosa.
Så här ser det ut när man öppnar upp kortet. Flera lager av olika former och banners.
Ibland är det himla bra att kunna printa ut det man vill säga från datorn om man inte har exakt det rätta stämpeln.

Många kramar från Ulllis aka LillBlomman

0 kommentarer: