Sidlista

torsdag 16 maj 2013

Mor, kära mor

Den 26 maj är det Mors dag och jag vill uppvakta min fina mamma med ett uppmuntrande kort med en av våra gemensamma älsklingsblommor röda pioner!


Jag har använt ett underbart fint papper från Pion design Vintage garden i en enkel design på kraft cardstock. Cardstocken har jag färgat in kanterna med hjälp av en Ink blending tool och stämpeldyna i färgen Walnut stain, det blir så snyggt att med stora svepande rörelser gå långt in på kortbasen, kontrasten mellan de mörka kanterna och det ljusa i mitten blir effektfullt. Med samma dyna har jag stämplat bården och fjärilen från ett mycket användbart stämpelset och den fina textstämpeln kommer från ett set med tre uppmuntrande korthälsningar. 


De läckra kanvasbokstäverna passade perfekt med sin hallonröda färg och till sist dekorerade jag med en enkel metallblomma på ett naturband som ett extra blickfång.

0 kommentarer: