Sidlista

måndag 6 maj 2013

En kamera med mall

Idag visar jag en kamera med mall, för den som vill prova på att göra en. Jag har gjort en i svart tidigare som du finner här. Jag har använt papper från Bo Bunny, den nya kollektionen Mama-Razi.



Detta papper heter Tripod och passar utmärkt, tycker jag. Metalldekorationer från Bo Bunny de också. Likaså Jewels, pärlor i olika färger och storlekar.

Övriga dekorationer är vita Cherry blossoms och vackra turkosa rosor från Prima. Från ett klippark har jag klippt ut texten på framsidan samt stripen som sticker ut från kameran. Jag har även använt coola metall dekos från Prima, Finnabair.

För att dölja skarven efter mitt klistrande har jag duttat svart stickles runt objektivet. Alla kanter är distressade med Black Soot.

På baksidan har jag satt fast ett annat papper som jag bigat på 2 ställen. Där kan jag dekorera en liten hälsning. Jag valde att göra en öppning  precis bakom kameran så foto-stripen går att dra ut.

Bokstäver från Graphic 45 matchar kollektionen bra. Här har jag använt pappret Sidelighting och matchande cardstock till kollektionen.


Här är mallen i Pdf: 
OBS! Om du använder min mall  vill jag att du hänvisar till Stephis kort.







Så här gör du:



1. Klipp ut mallen och biga på angivna mått.

2. Distressa runt all kanter om så önskas.

3. Sätt ihop kameran. Den korta delen (1/2 inch) viks in och den bredare sätts över. Basen är klar!

När du gör objektivet sätt skarvarna neråt.

4. Jag valde ett långt objektiv, så som min kamera ser ut. Jag skar ut två pappersbitar som jag distressade och satte ihop dem till rör. Mina mått på dem är: Till den största cirkeln som ska vara närmast kameran är måtten 1 1/2 inch x 6 inch, 1/4 bigas och görs flärpar på (3,7 cm x 15,3 cm, 0,7 cm bigas och flärpar klipps)  för att kunna  sätta fast på kameran. Se bild nedan.

5. Den andra pappersbiten gjorde jag längre men mindre bred. Mått är 5 1/4 inch x 2  1/2  (6,7 cm x 13,3 cm.) Då jag satt ihop den till ett rör placerade jag den med klister på ena kanten  i mitten på den stora cirkeln.


Vill du sätta fast ett kort på baksidan mät kamerans bredd och längd och gör ett dragspelskort genom att biga. Fäst fast på baksidan.
Ha en fin vecka,



2 kommentarer:

pojjo sa...

Så himla coolt :)

Jasmine sa...

Så otroligt snyggt! Denna skapelse är ju perfekt att ge till någon som ägnar alla sina vakna timmar åt att fånga världen på bild. :)
Kram