Sidlista

söndag 12 maj 2013

Mumsiga och somriga nyheter från Pion Design!

Nu är dags för alla som älskar Pion Design att vakna till, den somriga kollektionen Vintage Garden är här! 

Jag gillar att pappren är lite mer färgglada än tidigare, de rosa påminner mig om isande kall hallonsaft... Här har jag använt säkert fyra olika papper, och vissa har jag använt flera sidor av också:


För att få en mer intensiv känsla så gnuggades Distress Ink i färgen Spun Sugar i kanterna på de rosa arken. Jag använde matchande cardstock under vissa pappersbitar, för att avdela mönstren lite. På en del ställen syns Magnolias fina bakgrundsstämpel Chocolate, tillsammans med droppad vit akrylfärg.



Glittriga rosor och de underbara kvistarna med blommor och knoppar kommer från Prima. Det är fäst med Dodz här och där - det är små limprickar som fäster starkt. Jag använde också häftklammer i slutet på kvistarna, det tycker jag bara är snyggt :) 



Den vackra ramen är en utklippt ruta från ett av arken, här tillsammans med utstansade små Magnolia-sländor, bling-bling och äldre Prima-stickers liknande dessa.





0 kommentarer: