Sidlista

onsdag 10 juli 2013

Stilrent Presentset

Jag älskar verkligen att förvandla en enkel ask till en fin gåva. Ibland får jag händerna på ett sådant där papper som man nästan skulle vilja tapetsera ett rum i! Detta papper från Magnolia med Påfåglar är såååå vackert! Jag valde att klä en ask med pappret och låta det få all plats. Jag ville inte konkurrera ut det med blommor. 
Bara en enkel Tag med en hälsning ovanpå fick räcka.
Jag klär alltid asken inuti också så den känns den lite extra lyxig. Jag valde att måla alla kanter tunt, tunt med vit akrylfärg för att asken skall kännas riktigt ljus.
När jag klätt asken klart hade jag bara små, små pappersbitar kvar. Men jag ville använda samma papper på min Tag så jag skapade ett litet lapptäcke av bitarna. För att förstärka lapptäckes känslan ytterligare sydde jag runt alla kanter med min symaskin. Snyggt!
Inuti Tagen har jag stämplat mitt meddelande med en stämpel från Papermaze.

Många kramar från Ulrika aka LillBlomman!

1 kommentarer:

Jasmine sa...

Mycket fint! Jag håller helt med dig om att vackra papper ska dra åt sig det mesta av uppmärksamheten. :)
Kram