Sidlista

måndag 8 juli 2013

En sommar ask

 I mitt DT paket fick jag så mycket vackert från Primas kollektion Lyric. Jag fick inspiration direkt att altra denna ask.Jag tycker den blev härligt sliten.

Jag började att måla alla kanter runt min ask och sedan klädde jag asken med pappret Box Office och valde att lägga plankorna olika för att det skulle hända mer. Sedan klippte jag ut ett vackert collage från pappret Orchestra. Alla kanter distressades med Vintage Photo och kanterna ruggades upp med Invild Bolmes fiffiga verktyg. Primas breda naturband klippte jag på mitten och satte det på kanten uppe och nere.

Magnolias supersöta ängel  passade perfekt hängande på öppningen. Hon fick glittriga vingar av mig. Pappret är baksidan på collaget jag klippte ut.

 I kollektionen från Lyric finns massa vackra chipboards som jag använt på asken. Det blir väldigt fint med olika höjder på detaljerna.

Ett hav av blommor och sånt gör mig så glad. Jag älskar blommor och tycker att de gör så mycket till mina alster. Här Primas Lyric Flowers, Cherry Blossoms och ett Multipack med så söta små blommor i olika färger och mönster matchande resten av kollektionen.

 En närbild på de söta blommorna.

Runt om asken har jag satt pappret Overture.

Insidan av asken fick papper från Maja Designs kollektion Vintage Summer.


Njut av sommaren och  välkommen tillbaks, 






0 kommentarer: