Sidlista

måndag 26 augusti 2013

Ännu ett ramkort

Förra veckan visade Ullis/Lillblomman ett jättefint ramkort som hon gjort om måtten på och fick en del extrajobb på vägen på grund av det. Jag satt vid samma tid och gjorde detta kort och tänkte att "Äh jag behöver ingen mall."  För mig blev det väldigt massa strul och ett tag tänkte jag att "nää, nu kastar jag detta." Men envis som jag är bestämde jag mig att detta skulle räddas och resultatet är jag nöjd med. Det blir sällan som man tänkt sig, ibland till det sämre och ibland till det bättre. Jag skriver detta för det är aldrig så att vi scrappare glider genom skapandet utan att finna problem på vägen. Men att lösa dem och lära sig nya sätt på vägen utvecklar en.

Jag har använt Pion Designs vackra kollektion Fairytale of Spring. Det översta pappret ihop med det randiga bröt av snyggt, tycker jag. Från ett klippark satte jag in en bård  och en bit av ett vykort. Jag har även använt en del chipboards från Primas kollektion Lyric. Den stora blomman uppe i hörnet är Primas Aqua som jag mistat i brunt.

Prima har vackra rosor i olika färger som jag tokgillar. De är väldigt vackra. Jag har även använt Cherry Blossoms i vitt och mocca. Den fina ängeln är från Magnolia.

Dessa muttrar gillar jag att blanda in på mina alster. De är från Prima. Bakom blommorna syns ett kugghjul från Tim Holtz.



Tack för ditt besök och glöm ej att titta in i veckan vad de andra tjejerna skapar.









0 kommentarer: