Sidlista

tisdag 27 augusti 2013

Vintage Kort

Jag älskar vintagestilen. Jag tycker om de rivna kanterna, spetsen, det slitna och det gamla. Det finns så otroligt mycket fint material till denna stil och det går att göra mycket eget som skapar en personlig stil och ett unikt utseende.
Idag visar jag ett vintageinspirerat kort och jag har gjort en bas på Graphic 45 i färgen Straw. Jag har sedan byggt upp mitt kort med lager på lager papper och de två nedersta papperen är fram och baksida av Pion Design Till Mor - Blombukett och det tredje är papper från Pion Design Till Mor - Blå Pensé. Jag har rivit alla kanter och färgat dem med Distress Ink Vintage Photo.
 Idag finns det en mängd fina vintagebilder att använda sig av och jag har använt en bild som kommer från Pion Design - Från mormors vind och det finns en hel kollektion att beställa hos Scraplagret så då har Du massor med fina bilder att välja mellan! Jag har satt min bild på en bit wellpapp som jag färgat med Distress Crackle Paint Picket Fence. Runt kanterna samt på blommorna i bilden har jag lagt lite Stickles. Fjärilen kommer från en Martha Stewart stans. Jag älskar verkligen fjärilar. De symboliserar sån frihet och så är de vackra tycker jag. 
Den stora tagen kommer från ett mönsterpapper från Pion Design Till Mor - Tagsark. I mitt DT-paket fick jag så fina textstämplar från Dylusions. Jag gjorde ganska enkelt genom att stämpla min text på tagen med Rangers Adirondack Dye Pad, i den bruna färgen (tillfälligt slut i shoppen). Färgen blir inte så skarp då tycker jag.
I mitt blom hörn har jag använt mig av en fin spetsblomma som kommer från Prima. Intill den har jag satt Wild roses Ivory, Cherry blossom, Magnolias Vintage Berries Creamy samt gröna blad från Mulberry Flowers. 

Tack för att Du kikade förbi och ha en fortsatt fin vecka!

Kram

0 kommentarer: