Sidlista

tisdag 10 september 2013

Pink lady

Nu är semestern slut och jag har börjat jobba igen. Jag har hunnit med en härlig vecka i Italien med sol, bad och lata dagar, samt ett besök i Magnolia butiken i Borås. Det är som att vara i en godisaffär och plocka på sig en massa fantastiska saker med ett leende på läpparna. Det blev en hel del :)

Idag tänkte jag visa en rosa liten dam!
Jag har använt vit Bazzill Classic som kortstomme samt färgen Blossom för att lyfta mönsterpapperen. Jag fick så fina papper i mitt DT-paket som kommer från Magnolias kollektion See Breeze. Här har jag använt Vintage Summer Roses samt Rose Path. Kanterna är rivna med min Edge Scraper samt infärgade med Distress Ink Vintage Photo. Spetsen köpte jag på en marknad i Italien. Tänk att pysseltankarna finns med vart man än befinner sig :)
Stämpelmotivet kommer från Magnolias kollektion Special Moments och heter Forget Me Not Tilda. Visst är hon söt med kransen och buketten på sidan! Jag har färglagt med Distress Ink samt Distress Markers. Jag målade även dit små grästuvor på sidan som en liten detalj. På blommor och kjol tyllet har jag lagt lite Stickles. Skorna har jag prytt med små halvpärlor. Runt motivet har jag använt poststämplar från Magnolia.
Runt bilden har jag satt en stor rosa ros från Mulberry, en vit Cherry blossom, liten rosa ros samt Magnolias Vintage Berries. Under har jag lagt en hjärt swirl från Magnolia.
Staketet kommer från Magnolia vilket även orkidén gör. Den har jag målat med Distress Ink Victorian Velvet, böjt kanterna samt satt en pastill i mitten.

Ha en fortsatt fin vecka!

Kram

0 kommentarer: