Sidlista

onsdag 6 januari 2016

Kort med Maja Design papper

God fortsättning önskar jag alla! Nu har vi kommit in i nya året, som utmanar oss med nya utmaningar, äventyr, inspiration och mycket mer.

Dags att blogga igen. Denna gången har jag gjort två kort med samma papper men med olika inriktningar. Jag hade farten uppe och fler idéer att skapa. Hoppas jag kan inspirera!

- Kort 1 -
Vi har precis lämnat jul och nyår, men trots det så skapades ett julkort. Det kommer ju fler jular. På detta kort har jag använt mig av texten “Joy to the world”. Önskar glädje i varje del av världen. Bandet var knutet när jag köpt kortstommar, så jag återanvänder det till detta kort. Återbruk alltid trevligt!


- Kort 2 -
Det andra kortet är mer riktat till Valentine/Alla hjärtans dag.  Där har jag använt texten “You are beautiful inside  and out.” som är stämplat på insidan av kortet. Även här är bandet återanvänt då det var knutet det kortstommar jag har köpt. Återbruk alltid trevligt!



- Material -
* Maja Design - Vintage frost basic 6th of december
* Stämpel från Scrapberrys set - Xmas
* ScrapBerry's Stämpelset - Sweetheart No. 1
* Mulberry papers leaves set
* ScrapBerrys Fairy Tales bling


Övrigt material jag hade i mina lådor:
Kortstomme A6, vit
Versafine Vintage sepia
Band

0 kommentarer: