Sidlista

tisdag 13 december 2016

Godisförpackning

Jag brukar alltid baka saffransskorpor och ge bort i år har jag gjort
chokladpraliner också. Det är kul att göra någon fin förpackning
och lägga dom i tycker jag. Tänkte visa hur jag har gjort.

 
Jag började med att skära till ett papper så att det blev
11" x 4,25" sen bigade jag vid
1", 5,25" och 6,75"
 
 
Därefter gjorde jag ett hål med en die, men man
kan även klippa med en sax
 
Pappret jag har använt kommer ifrån
Maja Design och finns HÄR
 
Använd en cirkelpunch för att göra ett hål till
toppen av förpackningen ett hål på varje sida
 
 
Fyll en cellofanpåse med godis och stäng förpackningen
med dubbelhäftande tejp på baksidan.
 
 
God jul diesen kommer ifrån Rox Stamps
 
 
Baka lite godis och gör en egen förpackning att
stoppa det i. Jag lovar att det är en uppskattad
present.
 
Lycka till!
 
 
Gäst DT-Annzo

0 kommentarer: