Sidlista

tisdag 6 december 2016

Julkort med Maja Design - underbart papper!

Julkort med Maja Design, I wish Ephemera.






Hej, alla scrappare!
Här visar jag mitt julkort som är gjort med Maja Design mönsterpapper. Det är så fint! Jag älskar detta papper. Det är så roligt att arbeta med! Nedan visar jag vad jag har använt till kortet och vilka mått det är på kortets baskort och mönsterpapper.




 Det som jag har använt ser du på bilden nedan.


Först valde jag mönsterpapper av Maja Design. Flickan klippte jag ut med den gröna ramen. Mönsterpappret med blommorna skar jag ut 3 stycken med måtten 14,5 x 14,5 cm samt att jag klippte ut bilden med flickan som frimärke.

Därefter skar jag ut baskortet, mörkgrönt cardstock 15 x 30 cm och bigade det vid 15 cm. Jag skar också ut två mörkgröna cardstock med måtten 11 x 11 cm samt två vita cardstock 10,5 x 10,5 cm, vilka var till mittuppslaget.


Till dekoren, som kommer från Scraplagret, använde jag:
Dekor från mig är:
  • vit spets, 15 cm,
  • rött band, 15 cm och 2 små röda pistiller.
För att sätta ihop alla delar började jag med att klistra fast spetsen på den röda lilla cardstocken med mönsterkant. Detta klistrades fast på framsidans mönsterpapper. Den röda braden sattes också fast på framsidans mönsterpapper. Detta tejpades sedan fast på baskortets framsida och sedan klistrades flickan med  ramen på.


I mittuppslaget tejpades mönsterpapprena fast på varje sida. Därefter stämplades text på de två vita cardstocken, vilka sedan sattes fast på de gröna cardstocken. De tejpades sedan fast på mönsterpapprena i mittuppslaget. Sist klistrades flickan, som ett frimärke, fast.




Till sist avslutade jag dekoren på framsidan. Jag tvinnade ihop rosorna och klistrade fast dem. Sedan klistrades rosbladen och pistillerna fast. Av röda bandet gjordes en rosett som var knutet till metalldekoren med blommor på rad, vilket klistrades fast. Kortet är nu färdigt!




Tack för mig och ha en trevlig dag!
Kram från mig, Mari Johansson.