Sidlista

måndag 17 augusti 2009

Scraplagrets DT- Jenny!

Härnäst ännu en fantastisk tjej, känd för sina välarbetade och slående vackra alster, nämligen...

... Jenny!

Namn: Jenny Svensson

Alias/Nick: Jeja

Blogg: http://jejas.blogspot.com

Bor: Jag bor i underbara Bräkne-Hoby, mitt i Sveriges trädgård, eller Blekinge som det heter till vardags.

Bakgrund: Jag började scrappa för ca 3 ½ år sedan, när min goa kompis Jeanette berättade att hon hade börjat med något som hon var helt säker på skulle passa mig. Och så rätt hon hade! Jag fastnade helt och hållet i denna underbara hobby som tillåter mig ge utlopp för alla sidor av den kreativitet jag alltid haft inneboende. Jag har hunnit med mycket genom åren, DT:at för några svenska butiker, gästat några till, och jag har dessutom fått den stora äran att ingå i världens första designteam hos Bind-It-All. Och nu är jag omåttligt stolt över att få vara med i designteamet här hos Scraplagret.

Stil: Lite slitet, lite rivet, lite nytt, lite gammalt. Jag är väldigt förtjust i Vintage/Shabby Chic stilen, men gärna lite upphottad med nyare modernare inslag.

Använder gärna? Blommor, bling , metall, knappar, nålar, spets och band. Journaling-, collage- och textstämplar är också något jag gärna använder. Och så massor av papper i lager-på-lager.

Använder helst inte? Motivstämplar med söta barn och djur! Ja, jag har gått igenom hÄnglarfasen precis som de flesta, men insett att jag inte har tid och tålamod att sitta och måla stämpelmotiv.

Övriga intressen: Med jobb, hus, familj och scrap blir det inte så mycket tid över till andra hobbies. Jag önskar dock att jag haft mer tid till min andra stora passion, fotografering. Jag är inte i närheten av så duktig som jag önskar jag vore, men min kära Canon EOS 400 får lov att hänga med överallt, och ibland har jag till och med tid att leka med något enstaka foto i Photoshop.

Välkommen till designteamet Jenny! ;-)

/ Emma

1 kommentarer:

Alex sa...

Så himla kul!!! Grattis Jeja! O grattis Scraplagret!