Sidlista

onsdag 19 augusti 2009

Scraplagrets DT - Marie!

Idag presenterar vi den tredje och sista medlemmen i Scraplagrets designteam - en tjej med otrolig talang och som kan scrappa vilken stil som helst och alltid få till det! Nämligen...

... Marie!

Namn: Marie Stenander

Alias/Nick: bitte71

Blogg: www.bitte71.blogspot.com

Bor: Utanför Halmstad.

Bakgrund: Har scrappat sedan mars 2006, då jag ville göra ett personligt första året-album till min dotter. Jag är fast i scrapträsket sedan dess och jag gör mest layouter men även lite kort och någon alterpryl emellanåt. Mest scrappar jag om mina tre barn förstås, men jag gör även en del layouter till min BOM. Jag arbetar som sjuksköterska inom cancersjukvården, och trivs bra med det. Scrappingen är en oerhört bra terapi när det har varit en tung dag på jobbet! Jag bor med min sambo, våra tre barn och en gammal katt i villa i ett mindre samhälle på Västkusten.

Stil: Jag vet inte om jag har en specifik stil, jag växlar hej vilt mellan olika stilar och tekniker beroende på humör. Ibland är det enkelt och avskalat, ibland detaljerat med mycket dekorationer osv.

Använder gärna? Blommor, mönstrade papper (Sassafrass Lass och American Crafts är favoriter), dymo, thickers och gärna lite annorlunda dekorationer.

Använder helst inte? Jag har en QuickKutz, som mest står och dammar i bokhyllan. Så utstansat förekommer inte så mycket på mina sidor.

Övriga intressen: Jag gillar att pyssla med andra saker också, även om det är scrappingen som har tagit mest tid de senaste åren. Men även sticka, virka, sy, skriva har jag pysslat med mycket.

Välkommen till designteamet Marie! ;-)

/ Emma

4 kommentarer:

Willea sa...

Grattis till både Marie och Scraplagret!! Du gör så otroligt mycket fint, Marie!

Nenne sa...

Åh, va kul med ett designteam hos Scraplagret!! Grattis till er alla tre och såklart till Scraplagret som får ha er! Ser fram emot att bli inspirerad av er!! :D

Alex sa...

Åhh! Grattis! Till er båda faktiskt! Älskar din kreativitet Marie! Man vet aldrig vad du ska hitta på härnäst :-) Ska bli otroligt kul att följa dig här inne!

Maja Stokk / eyovine sa...

Åhhh, stort grattis Marie =) Ska bli kul å se vad du hittar på =)