Sidlista

måndag 30 november 2009

G45 Cupcakes

Mycket vikande blir det, och en hel del klippande och krullande, men kul är det! Jag har gjort ett par cupcakes av Graphic 45 Domestic Godess.

Formarna är gjorda helt av veckat papper, och jag har satt fast små blommor på grillpinnar och stuckit ner. Den här blomman är gjord av en smal pappersremsa som jag kantstansat med en Scallop Dot-stans från Martha Stewart:

Till den vänstra blomman har jag använt en scallopsax för att få till kanten. Jag har pyntat med cirklar från tagsarket till Domestic Godess, och så lite halvpärlor, knappar och annat.

I muffinsen ligger smala pappersremsor som jag krullat kring en tunn virknål, och sen limmat fast med limpistol. Ganska pilligt och tidskrävande, men det blir fint.

Det var allt från mig för idag.

// DT Jenny

1 kommentarer:

Karin sa...

Wow! Vilka supercoola! Snyggt det blev! =)