Sidlista

onsdag 20 januari 2010

Hjärtlig ask med doft av körsbär

Ibland är det skönt att göra något annat än layouter och kort. Det roligaste tycker jag då är att klä om och dekorera askar. Askarna hittar jag lite varstans, allt från gamla förpackningar till färdiga pappaskar från t ex IKEA.

Här har jag klätt en hjärtformad ask med rutigt papper från Pink Paislee, och på locket ett Prima-papper. Pappren är fästa med dubbelhäftande tejp.

Lockets kant målade jag med vit akrylfärg, som jag sedan färgat in med distress ink Tattered Rose. Jag avslutade med att stämpla på kanterna med en krackeleringsstämpel, som jag sen embossade med pulvret Bridal. Några pärlor fick också pryda kanterna.

På pappret i locket har jag embossat motivet Kärleken från Inkido...

... samt vingar från stämpeln Änglar (snart åter i lager), som jag klippte ut efteråt. Det röda pulvret doftar alldeles underbart av körsbär, mums!

/ Emma

6 kommentarer:

Kaffesugen Scrappare sa...

Vilken härlig ask du gjort.
Jag vill tacka dig för vinsten jag fick hem igår. Vilket paket och härligt kort du gjort. La upp den på min blogg för jag blev så gla.
Tack så mycket.
Massa glada hälsningar Jenny.

Anonym sa...

Vad roligt att du blev så nöjd Jenny! :) / Emma

Anonym sa...

Mycket, mycket snyggt!
Stilren!!

Anonym sa...

Underbar ask! Kan nästan känna doften =o)

Anonym sa...

Gud så fin asken är!! Välarbetad och proffsig! Ja då måste jag väl köpa den stämpeln snart då... och det doftande pulvret fastän jag egentligen redan har rött... men inte med doft. Duktig du är!!! Kram Helene

Camilla sa...

Du är helt underbart duktig Emma!! Så mycke fint!

Kraaam