Sidlista

söndag 31 januari 2010

Kort av en Chip Tile

Tattered Angels Chip Tiles kan verkligen användas till vad som helst. Ni har redan sett exempel på hur designteamet använt dem - Jennys anteckningsbok, Maries layout och Camillas dörrskylt.

Chipboardplattorna är 10x17,5 cm, och jag kom då på att de borde bli fina som framsidor på ett kort i samma storlek. Såhär blev kortet:

... och såhär gjorde jag:

{1} Först gnuggade jag in hela plattan med Distress Ink (Scattered Straw). Du kan använda en disksvamp eller en make-up svamp.

{2} Sen la jag en mask över plattan och sprayade med glimmer mist (Creme de Chocolate).

{3} Jag stämplade fjärilsmotivet mitt på plattan med Distress Ink (Weatheed Wood).

{4} De upphöjda mönstret på plattan färgade jag in lätt genom att dra disksvampen över dem, med endast en gnugga distress ink på.

{5} Till sist fäste jag pärlorna i mitten på blommorna i stämpelmotivet.


Plattan limmade jag fast på ett dubbelvikt kort i samma storlek, och vips så var det klart! Det gick väldigt snabbt och ända ser det mycket välarbetat ut.

Då ett vanligt 12x12" papper inte räcker för att göra ett dubbelvikt kort med längden 17,5 cm, så kan man skarva på framsidan. Jag skar ut ett papper i storleken 10x26 cm och vek vid 17,5 cm. Då har du en framsida som är 8,5 cm lång, som du kan limma fast en 10x17,5 cm pappersbit på, åtföljt av plattan. Hoppas ni förstår hur jag menar :)

Jag tycker inte att det gör något att skarven syns på framsidan "baksida" när man öppnar kortet, men man kan ju sätta ett band över om man störs av det.

Apropå masker och glimmer mist så kommer det komma massor av kul från Tattered Angels framöver. Förutom glimmer mist har de bl a släppt flera nya färgprodukter som kommer till oss. Jag återkommer strax med mer info om det!

/ Emma

1 kommentarer:

Mim... sa...

Ååå, vad snyggt.