Sidlista

lördag 30 januari 2010

Kort a' la Yoli med The Greeting Farm

Hej hej igen tjejer!!

Nu är det dax för mer hjärtliga alster alá Scraplagret och ja - det är ju bara för härligt å få äran att skapa just i dessa tider som passar mig så bra! :P hihi Hjärtan, kärlek och romantik - finns det något bättre än det måste jag ju få undra!?

I dag är det ett kort som jag ska skicka till mitt favorit Hjärta - nämligen min älskade lillasyster Jonna som verkligen mer än förtjänar ett kärleksfullt kort...


När jag öppnade DT-kitet å fann denna ljuva lilla stämpel från The Greeting Farm kunde jag inte låta bli att skutta högt. Så underbar liten tjej och jag kunde inte vänta med att å sätta lite färg på henne - så Promarker-pennorna slängdes fram i rasande fart ocn snart var jag igång! :P

Självklart har jag ramat in allt med de helt ljuvliga körsbärsblommorna som är så dekorativa och lätta att använda. Små rosenblad och en liten Hydrangea-blomma fick också följa med för att ge det där lilla extra åt kortet.

Som sagt hon är färglagd med ProMarkers och MCP teknik - min nya favvoteknik gällande färgläggning. Sedan stämplade jag med den läckra not-stämpeln från Crafty Individuals runtom motivet för att få mer djup och liv i alstret.


Här är samma not-stämpel fast här har jag embossat i bruntInkidos sötsöta prickiga papper. Man måste verkligen våga att embossa på fler saker än bara slätt enfärgat papper - för det blir ju tokläckert när man gör det!

Jag har mixat papprena från Inkido med papprena från Pink Paislee. Mycket rivna kanter, chalk och krullade pappershörn och kanter ger djup och liv till korten. Eiffeltornet var en färdig journalingruta som jag klippte ut och delade på mitten. Ja, som ni ser så sticker ju ena änden fram här å den andra på andra sidan tjejjen. Blev himla snyggt tyckte jag!


Jag har scrappat även insidan på kortet. Lät ännu en läcker journalingruta få komma med där, embossade noterna och dekorerade med thickers och en liten körsbärsblomma. Sött - å jag jag ska skriva en liten trevlig hälsning till syrran också! :P

Kraaaaaaaamar

//Yoli


2 kommentarer:

Anonym sa...

Helt underbart vackert och välarbetat kort =o)

Cina99 sa...

Så fint kort och vilken söt stämpel!!