Sidlista

lördag 23 januari 2010

Nyårslayout

Har ni framkallat era julfoton ännu? Jag tycker att det är roligast att scrappa de senaste korten, och har därför redan scrappat jul och nyår.

Såhär blev en av nyårs-layouterna:

Bakgrunden är Bazzill Bling String of Pearls, som skimrar fint tillsammans med Inkidos Julhjärta Röd och ett Maja Design-papper från i julas. Thickersen i nötbrun nyans passade fint till.

Jag embossade vingarna från Inkidos Änglar-motiv (väntas hem i veckan), klippte ut och fäste med 3D-kuddar.

Har ni tänkt på att man kan färga in pärlswirlsen? Här använde jag fluid chalk och drog med lätta tag över pärlorna.

Jag stansade ut kanterna både uppe och nere på layouten med Martha Stewarts kantstans Lace Heart. Jag tycker det gör layouten lite extra arbetad och fin :)

Nu önskar jag er en trevlig lördagseftermiddag, förhoppningsvis med massor av pyssel och mys!

/ Emma

PS: Håll utkik i butiken, inom de närmsta dagarna kommer det hända saker... ;-)

0 kommentarer: