Sidlista

torsdag 25 februari 2010

Yolis sista gäst-layout

Hej hej Tjejjer! Idag tänkte jag visa er mitt sista alster för Scraplagret - en layout som handlar om mig själv och den frihet jag känner när jag skapar. En ganska lugn layout men ändå full av detaljer och en hel del arbete bakom...

Jag kan inte annat än säga att det känns lite vemodigt att Februari passerat med sådan fart att gäst-perioden redan är över. Tack Emma för detta helt underbara DT-kit... så helt i min stil och i
min smak.

Helt ljuvliga papper från Inkido och Pink Paislee kombinerade jag för att få denna stämningsfulla LO. Hjärtat är i det rosa pappret från Inkido, varav jag har stämplat med Crafty Individuals på det för att skapa mer djup och liv, mer om det senare.

Tagsen inkade jag med Distressfärg och stämplade Crafty Individuals brev-stämpel på. Älskar tags, och det är alltid roligt att kombinera dem när de har lite olika storlekar - blir så effektfullt då.

Blommor i massor och här har jag kombinerat vilt mellan Primas Hydrangeas, minirosor i olika storlekar, körsbärsblommor och krysantemum. Ja, blommor kan man väl aldrig få vare sig för få av - eller mixa fel heller. *skrattar*

Hjärtat handritade jag och klippte ut - inkade kanterna lite grann med distressfärg för att sedan stämpla notstämpeln i blått och brevet i brunt över hela hjärtat. Det är så roligt med många av Inkidos mönsterpapper, för de är så vänliga att stämpla på - det är det då verkligen inte alla mönsterpapper som gillar! :P hihi

Här ser ni texten som är Thickers, en tag som skymtar fram och små pappersbitar som jag rivit ut från Inkidos gröna å helt ljuvligt våriga papper.

Det är verkligen roligt att rama in ett foto med hjälp av vackra spetsar. Ni borde prova, det blir ju så läckert. Här har jag med hjälp av alla underbara blommor låtit dessa vandra längs med spetsen för att förstärka formen, men också för att rama in kortet ytterligare.

Nu tackar jag så mycket för mig & Tack Scraplagret/Emma för att jag fått gästa er!
Kraaaaaaaaamar

//YooRee

0 kommentarer: