Sidlista

fredag 12 mars 2010

Galen i pins...


...som jag är har jag samlat på mig en himla massa av bl.a. Maya Roads pins. Men jag har saknat en riktigt bra och inspirerande förvaring till dem, så de har fått ligga kvar i sina originalaskar. Men så köpte jag ett gammalt, lite skrangligt syskrin på Tradera, och papprena från Cosmo Crickets Material Girl passade perfekt att klä det med. Jag gjorde också en matchande liten nåldyna av en gammal trådrulle i trä.

Trådrullen har jag målat med akrylfärg i tonen Red Copper. Det är en fantastiskt vacker färg som skimrar otroligt fint, och den är också lättarbetad, samt täcker väldigt bra. Så har jag satt på en "dutt" ovanpå för att sätta nålar i, klätt med papper och dekorerat med en Prima Love Story-blomma och lite snöre.

Skrinet klädde jag in helt och hållet med papper, och målade med akrylfärgen invändigt. Det skimrar väldigt lyxigt om den, måste jag säga, och jag blev jättenöjd med min nya förvaring för alla mina pins.


1 kommentarer:

Unknown sa...

Å så läckert, super fint!
Vilken kul ide.

Nilla