Sidlista

lördag 13 mars 2010

Lite vintage i påsk?

Jag är väl inte den mest utpräglade vintage-scrapparen, men jag gillar material i gammal stil som jag gärna blandar med lite mer modernt.

Till ett av årets första påskkort har jag använt Graphic 45:s kollektion On The Boardwalk, där många av papprens baksidor går i orange och turkos:

Kortstommen är Bazzills Light Tangerine. Under pappersremsan i mitten sitter den härliga spetsen från Inkido, och ovanför en remsa stansad med Martha Stewarts Pop Up Butterflies. En lite rolig stans eftersom varannan fjäril sitter kvar och kan böjas upp. "Glad påsk" är skrivet med Cosmo Crickets stickers.

Bakom damen stämplade jag först med Inkidos Not Kollage. Jag har blivit tokig i den och använder den ofta just som bakgrund, för jag tycker "splattet" är så snyggt som inramning.

Ovanpå motivet av den chica ladyn stämplade jag med en av Crafty Individuals krackeleringsstämplar. Jag använde embossingdynan och embossade sen med Gel-a-Tins genomskinliga pulver. Det blev en riktigt läcker effekt!

De nya pinsen är så fina och passar utmärkt i färg med Inkidos nya ark med pärlor, som jag använt i hörnen på bilden och i mitten på blommorna.

/ Emma

1 kommentarer:

Alexandra sa...

Vackert,vackert din combo av papper och färger gör allt så fint! Tänker på er och lilla Moa..KrAmEn