Sidlista

onsdag 30 juni 2010

Jenni Bowlin i massor

Jag gillar verkligen Jenni Bowlins nya kollektion Play Date - marina färger som samtidigt känns busiga och glada. Här har jag använt dem till (ännu en) layout med födelsedagstema:

Bakgrunden är Bazzills Kraft, och längst upp till vänster sitter en ordspråks-sticker från October Afternoon. Nedanför fågelstämpel från Inkido och olika sorts bokstäver bildar titeln.

De läckra knapparna kommer också från Jenni Bowlin och matchar perfekt...

... liksom stickersen med vimplar och alfabet. Innan jag fäste vimplarna sydde jag med vit tråd. Jag ritade en tunn rund blyertslinje med hjälp av en tallrik, gjorde syhål och sydde.

/ Emma

1 kommentarer:

Alexandra sa...

Vilka fina färger!! Mycket snyggt gjord! Vimplen var ju bara så söt och de fina knapparna. kram Alexandra