Sidlista

fredag 9 juli 2010

Utesluta en del av stämpelmotivet


Idag visar jag ett sätt att använda sina stämplar på, där man inte måste ha med hela motivet. Jag har använt Magnolia-stämpeln Tilda With Peony, men uteslutit rosen:

Istället satte jag en etikett över, så det ska se ut som om Tilda håller uppe en skylt. Den lilla kvisten hon håller i fick bli kvar nedanför handen, tänker mig att det kanske är ett rep :)

Bakgrundspappret Something Old består av massa gammeldags texter, så jag stämplade dit lite mer skrivstil. Jag använde distress ink Shabby Shutters, för att matcha Tildas klänning.

I övrigt har jag använt papper från MME (bården) och dekorerat med blomstickers, nyckelhål, Pink Paislees alfabetsstickers, Maya Road spets och Primas blommor och bling.

Tilda är delvis fäst med 3D-kuddar, och i håret duttade jag i lite Stickles glitterlim Rock Candy. Hon är färglagd med dessa distressfärger:

Hår: Scattered Straw, Wild Honey, Walnut Stain
Hud: Tattered Rose
Klänning: Shabby Shutters Rosett, underklänning, strumpor: Frayed Burlap
Skor: Frayed Burlap, Walnut Stain

/ Emma

0 kommentarer: