Sidlista

torsdag 8 juli 2010

Milk and Cookies

Har ni sett de där små "tetra" förpackningar med mjölk i, som man ibland får till kaffet på fiket? Jag har tillverkat mig en stor utav Sommartider-papper från Maja Design, och fyllt den med Oreos, fint att ta med på kafferepet.

Den söta ko-stämpeln har jag färglagt med distresser, fäst med distanskuddar för att få lite höjd på henne. Bakom kossan har jag stämplat och klippt ut en tuff stämpel från Maya Road. På blommorna som kommer från Primas E-line, har jag fäst en av Jennie Bowlins underbara knappar.


Tre stycken olika alfabet har jag använt mig utav för att få till texten, de små röda från Jennie Bowlin, "MILK" från My Minds Eye, och det lilla "&" från October Afternoon. Det härliga rutiga bandet hittar ni här.

Storleken på förpackningen är en rektangel på 20*15, som jag har limmat ihop och sen så har för ovanlighetens skull använt mig av symaskinen, jag som aldrig (läs alltid) syr på mina skapelser, och sytt ihop ändarna.


Här finns en utförligare beskrivning av Pernilla. / Emma

2 kommentarer:

Nenne sa...

Åh, den är så söt, genialisk förpackning! Snyggt att lägga bokstäverna över varandra!

Lilo sa...

Men wow!!! Vilken otrolig idé!!! Ursöt!!!