Sidlista

torsdag 30 december 2010

Två enkla grattiskort med October Afternoon

Jag kör vidare med ett par grattiskort till, denna gång med material från October Afternoons senaste kollektioner.

Till det första kortet använde jag prickiga Dots Honey som kortstomme, och papper från kollektionen Modern Homemaker samt sticker från Schoolhouse.

Ett av pappren är stämplat med Inkidos Post Card och på stickern stämplade jag grattishälsningen. I övrigt enkelt dekorerat med mormorsknappar och en liten pärlstjärna. Dessa papper gör mig så glad!

Här har jag istället använt papper och stickers från härliga Campfire. De små noterna framför den sjungande räven om stickern med månad/dag/år gör att det passar som födelsedagskort :) I kanten har jag dekorerat med Tim Holtz tejp och knapp...

... och sen en stjärnpin och en blå pärla.

Lite Glossy Accents på noterna gör att de poppar ut lite mer från bakgrunden.

0 kommentarer: