Sidlista

torsdag 6 januari 2011

God fortsättning!


Med alla underbara julpapper kan man skapa icke-juliga kort och layouter, här har jag gjort ett par vintriga kort med Magnolias fina papper i blått och rött!


Rött och blått är verkligen en favoritkombination för mig...jag ääälskar det, det blir så snyggt och jag tänker skapa ännu mer med de färgerna under 2011! Här använde jag ett fint rutigt band (här finns ett liknande, lite smalare), vita blommor, en pin och en lyxig knapp.


Till hälsningen använde jag de nya supersnygga bokstäverna från October Afternoon. Den söta vintriga stämpeln med fåglar har jag embossat med brunt pulver sedan färglade jag med distresser.


Till nästa kort använde jag samma stämpel men lät kortet gå i röda och bruna nyanser:


Här fick jag användning för den fina snöflingan i koppar, det läckra blombandet passade perfekt till (det bruna är tyvärr slut men det finns i turkost!), samt cherry blossoms och lite röda pärlor.


Motivet blir så fint bara genom att embossa och sedan har jag dragit över fåglarnas bröst med Barn Door, det behöver inte alls täcka eller bli perfekt längs kanterna utan det blir supersnyggt när det är lite skiftningar! Och sedan har jag färgat in kanterna med Pumice Stone.


Så, god fortsättning på er!


3 kommentarer:

Cina99 sa...

Blått och rött är en av mina favoritkombinationer också :) Jättefina kort båda två!

Jeanette Wallén sa...

ÅH!!! Så fantastiskt fina kort - såå läcker stämpel!!! <3

Jasmine - säljer handgjorda kort sa...

Korten är verkligen jättefina! :) <3
Kram