Sidlista

måndag 17 januari 2011

Två fjärilskort med Pink Paislee

Arket "Parisian Elements" från Pink Paislees kollektion Parisian Anthology är som gjort för kort - perfekta rutor i storlek och med underbara mönster. Jag har gjort två ganska lika kort med pappret:

Rutor och små pappersbitar från arket kombinerat med Primas pärlswirl, turkosa pärlor, tack-stämpel från Vilda och kollagestämpel från Crafty Individuals, som jag stämplat "slarvigt med flit" på pappret längst bak.

Jag stämplade också upp fjärilarna från kollagestämpeln separata, och färglade dem med Distress Ink (här en mix av Tumbled Glass och Shabby Shutters). Om du vill göra likadant, tänk på att använda vattenfast dyna när du stämplar fjärilarna, så motiven inte smetas ut av distresserna.

Här har jag använt andra delar av arket och sen stämplat med Inkidos Post Card ovanpå i brunt. Natursnöre, rosband och Tim Holtz tejp ovanpå, och sen en egengjort etikett med Vilda Stamps Grattis Grunge-stämpel. Även här stämplade jag med Post Card-stämpeln över, fast i turkost. Samma fjärilsmotiv som förra kortet, men nu färglagd med Tumbled Glass/Tea Dye. Ett par körsbärsblommor och pärlor och sen var det klart!

1 kommentarer:

Sara_80 sa...

Vilka underbara kort! :)
Vi ses i Karlstad i år igen! ;)

Kram Sara