Sidlista

lördag 1 januari 2011

Uppdaterad bloggdesign

Hej igen!
Jag hoppas att ni har haft en riktigt god och vit jul! Vi har verkligen haft det mysigt med mängder av snö, mycket mat och hela familjen samlad. Härligt!

Jag har uppdaterat bloggens design lite. Inga stora förändringar, men det kändes nödvändigt att komprimera all information i vänsterspalten. Lade också till knappen “Läs mer” som jag lägger till på mina inlägg för att inte störa det fina bloggflödet från Emma och alla designers :) Klicka alltså på “Läs mer” om du vill ha lite teknisk information!


Hur tycker ni att butiken går nu för tiden? Förhoppningsvis snabbare än tidigare. Härifrån går det verkligen undan och det är en stor förbättring sedan förut. Testar jag svarstiden nu svarar den nya servern 4 gånger snabbare än den gamla(!).
Men den största skillnaden ser vi kvällstid då bandbredden på Scraplagret ökar. Varför då? Jo, den gamla servern stod nämligen i Florida, USA. När det är kväll här (och vi har som flest kunder) är det dag i USA. Dagtid i USA innebär en hel del datatrafik, och vi som befinner oss på andra sidan Atlanten påverkas extra mycket med längre svarstider som följd. Den nya servern står istället i Storbritannien och påverkas inte alls på samma sätt.

Vill ni veta någonting speciellt? Lämna en kommentar nedan så får vi se om jag kan svara!


2 kommentarer:

Pysselbus sa...

Tycker allt funkar hur bra som helst! Snabb reaktion och mycket bra att "kommentarer" har flyttat ner till botten av inlägget istället för under rubriken som tidigare...

Otto sa...

Ja, märkte faktiskt inte det ologiska att ha länken under rubriken när jag gjorde den första designen, och sedan fick det vara kvar. Notera dock att länken under rubriken är kvar, men lade till en länk under inlägget också. Jag menar, stilspråket måste ju få bestå :)