Sidlista

fredag 11 februari 2011

Fler påskkort...

... har jag hunnit, med Pysselgummans Sagan om Våren-papper. Idag visar jag två på raken!

Det första kortet blev ganska shabby, med en vintagebild embossad med vitt i kanterna, med hjälp av en krackeleringsstämpel. Tejp Tim Holtz, spets Webster's, blomma Prima och kopparembossad nyckel från Maya Road.

Påskhälsningen kommer från Vilda Stamps och är också embossad i koppar.


På andra kortet har jag använt en del Glimmer Mist, både för att förstärka den gula bakgrunden och på blommorna och etiketten. De små fyrkantiga bitarna skar jag ut från pappret Nykläckt och dekorerade med glitterlim i mönstret. I kanten har jag stämplat med Inkidos Post Card i brunt och knutit ett band runt kortet.

Den fina pärlemobraden från Reprint ger det där lilla extra... Även här har jag embossat samma påskhälsning.

2 kommentarer:

Malin sa...

Det gula kortet var fantastiskt vackert!

smuulan sa...

Vackert! Man bara måste ju älska "sagan om våren" papprena. Ha några som väntar på att bli "skapade".