Sidlista

onsdag 2 mars 2011

Don Vito Corleone

OK, förbered er på ett gott skratt nu... haha! Nej men allvarligt, jag kom för ett tag sen på att när jag blir äldre, så vore det väldigt roligt att minnas filmer osv som man gillade som yngre. Och att scrappa det vore kanske inte så dumt ändå ;-)

Min favoritfilm #1 är Gudfadern, så det blev en layout med bild från filmen på självaste Don Vito aka Marlon Brando:

Jag hade funderat ett tag på vilka papper som skulle kunna passa till temat, men när Graphic 45:s Curtain Call kom så var det ju givet! Med svarta kontraster och filmmotiven passade det perfekt. "An offer I could not refuse", liksom :)

Som vanligt är det massa utklippt som gäller när jag får G45-papper i händerna:

Bokstäverna är Pink Paislees thickers, lätt "nedsmutsade" med Distress Ink och lackade med Glossy Accents.

Påfågelfjädrarna har jag gett lite färg genom att gnugga in Distress Ink, och sen lite Crackle Accents i mitten.

Blomman från ett av pappren är sprayad med gul Glimmer Mist, och prydd med en pärlbrad i mitten. En liten bit av Tim Holtz tejp smög sig också in vid bilden.

1 kommentarer:

Annette sa...

Vilken bra idé! Låter som en perfekt utmaning :)