Sidlista

söndag 20 mars 2011

Liten sessa

Vad passar bättre till en liten prinsessa än pappren från Emma's Shoppe? Och nu menar jag inte bara papper från min shop :) utan kollektionen Emma's Shoppe från Crate. Det finns ett så fint papper med bl a en prinsessa med sagoslott på, som jag bara inte kunde låta bli. Såhär blev layouten:

Alla papper, stickersbårder, knappar, band och alfabet kommer från Crate, och det går utmärkt att blanda mellan kollektionerna Emma's Shoppe och Portrait. Ramen runt fotot är en ruta från Accents Cuts, där jag skurit ut pappret i mitten och fäst över fotot. Till sist tog jag en pensel och sprätte lite gul akrylfärg över layouten.

Här är prinsessan och slottet som jag klippt ut, och jag tycker hon ser ut som en riktig sagoprinsessa. Lite 3D-lack och glitterlim på utvalda ställen och så små strasstenar i kronan blir pricken över i.

Några av de fina knapparna, som verkligen känns som om de är hittade på en riktig funkisloppis. Under dem en pappersremsa stansad i kanten med Martha Stewarts Deep Edge Punch Blossom Eyelet.

Lite lite tejp från Tim Holtz fick vara med längst ned också, och ovanför bl a det sötaste bandet jag sett på länge :)

0 kommentarer: