Sidlista

måndag 25 juli 2011

Grattiskramar med Distress Stains

Det blir lite mer Tim Holtz-tema från idag, med ett grattiskort i favoritfärgen turkost. Tillsammans med vitt och svart blir det fina kontraster:

Kortstommen är Reprints kritvita cardstock, och jag började med att fästa Tissue Tape lite slarvigt. Etiketten färgade jag in med Distress Stains i färgen Broken China, som jag också använde till att stämpla den slitna bakgrundstexten med. Det går alldeles utmärkt att dutta/dra försiktigt över stämpeln, och när man stämplar får man ett läckert slitet tryck.

Jag knöt sen en bit spets genom hålet och fäste etiketten på kortet, för att till sist stämpla med Reprints fina grattisstämpel över.

Kortet är dekorerat med en fjäril utklippt från ett Kraft Resist-papper, här tillsammans med en genomskinlig knapp och pärla.

Vingarna är utstansade med Bigz Die Heart Wings, också i Kraft Resist-papper. Pappret är infärgat omlott med Distress Stains-färgerna Faded Jeans och Broken China. Det blir snyggt att dra tjocka streck i olika färger bredvid varandra, och sen stansa ut.

I mitten av vingarna sitter en vacker liten ängel.

4 kommentarer:

Malin sa...

Det kortet var riktigt fint!!

Cath. sa...

Så himmelens läckert!

lenislenis sa...

Mkt,mkt snyggt!

Jasmine - säljer handgjorda kort sa...

Riktigt fint! Jag är väldigt förtjust i stämpeln. Och som du själv skrev, färgerna är snygga ihop.
Kram